5 trików jak radzić sobie ze stresem


5 trików jak radzić sobie ze stresem

 

Masz egzamin za dwa dni? Czeka Cię ważna rozmowa, od której zależy Twoja dalsza kariera? Każdy człowiek, niezależnie od wieku, ma styczność z sytuacjami, które wywołują
u niego stres. Dla niektórych jest to bodziec pozytywny, który motywuje do działania. Są jednak tacy, u których stres powoduje pewną blokadę psychiczną prowadzącą do negatywnych skutków. Jak poradzić sobie z niechcianym zdenerwowaniem
i ze spokojem podejmować nowe wyzwania?

1. Posłuchaj muzyki 

muzyka

Najprostszym sposobem na pozbycie się uciążliwego stresu jest słuchanie muzyki. Gdy czujesz, że jesteś zbyt zdenerwowany, włącz swój ulubiony utwór (najlepsza jest muzyka relaksacyjna), zamknij oczy i weź kilka głębokich oddechów. Dzięki temu Twoje myśli oderwą się od czynnika wywołującego stres, a Ty poczujesz się odprężony.

2. Wyjdź z domu

wyjdz z domu

Myślisz, że ciągłe siedzenie przy książkach lub notatkach sprawi, że na drugi dzień będziesz znać cały materiał na pamięć? Nic bardziej mylnego. Podczas ciągłej nauki Twój mózg zostaje przeciążony zbyt dużą ilością informacji. Skutkiem tego jest uczucie pustki w głowie i niemożności przyswajania wiedzy, co dodatkowo wywołuje niepokój przed nadchodzącym egzaminem. Najlepszym sposobem na wyeliminowanie powstałego stresu jest wyjście na świeże powietrze. Dzięki temu oderwiemy się na chwilę od nauki i odpoczniemy, a dodatkowo dotlenimy nasz mózg, co pozytywnie wpłynie na jakość przyswajania wiedzy.

3. Zmień nastawienie  

zmien nastawienie

Stojąc przed salą wyobrażasz sobie cały przebieg rozmowy rekrutacyjnej lub egzaminu? W myślach już widzisz postać siedzącą po drugiej stronie biurka i zadającą mnóstwo niezrozumiałych pytań, na które nie znasz odpowiedzi? Spokojnie. Pamiętaj, że ta osoba była kiedyś na Twoim miejscu i doskonale wie, że jest to sytuacja stresująca i normalne jest, że może ona powodować pomyłki podczas odpowiedzi. Dzięki takiemu nastawieniu każda rozmowa rekrutacyjna czy egzamin stają się mniej straszne.

4. Prześpij się

sen

Egzamin już jutro, a Ciebie stresuje uczucie pustki w głowie? Prześpij się! Podczas snu Twój mózg analizuje i systematyzuje informacje zdobyte w ciągu dnia. Dzięki temu po przebudzeniu będziesz wypoczęty i odprężony, a potrzebny materiał zostanie przyswojony

5. Uwierz w siebie

uwierz w siebie

 

 

Stresuje Cię myśl o tym, że coś może pójść nie tak albo że Twoja wiedza jest niewystarczająca by sprostać wyznaczonemu zadaniu? Dlaczego ją do siebie dopuszczasz? Czy nie lepiej powiedzieć sobie „Tak ! Uda mi się!” i śmiałym krokiem przystąpić do działania? Pozytywne myślenie redukuje stres i dodaje sił do działania.

 

 

Aleksandra Grabek